רכיבה על אופניים ביום כיפור- המדריך השלם

 אחד מזיכרונות הילדות המענגים של רבים מאיתנו מיום כיפור הוא הרכיבה על אופניים ברחובות בחופשיות ובביטחון, ללא דאגה מתנועת רכבים, ללא רעש הצופרים, וללא עשן האגזוזים.

האווירה המיוחדת השורה ברחובות בעת יום כיפור היא חוויה שרק מי שזכה לגדול בישראל מכיר, ועבור הילדים, הרכיבה החופשית ברחובות היא אחד מהביטויים הכיפיים של חוויית יום הכיפורים.

עם כל היתרונות והבטיחות שהרכיבה ביום כיפור מאפשרת לקטנים וגדולים כאחד, ישנם כמה כללים עליהם צריך להקפיד גם בעת רכיבה ביום הכיפורים.

לפניכם המדריך השלם לרכיבה על אופניים ביום כיפור לילדים מגיל 4 ומעלה.

אופניים מתאימים

 חשוב להתאים את האופניים לגודלו של הילד, ליכולותיו המוטוריות, ולמיומנויות הרכיבה שלו.

ילד בגילאי שלוש עד חמש שנים שאינו יודע לרכב על אופניים יכול להתחיל מתלת אופן  או אופני איזון וילדים בגילאי 5 והלאה יכולים ליהנות מרכיבה על סקוטרים, אופני איזון ואופניים על שני גלגלים.

חשוב שהילד ישלוט באופניים ולא להיפך, לכן, לפני שאתם משחררים את הזאטוט לרחוב, וודאו שהוא שולט ברכיבה, האצה, האטה, סיבובים ועצירה.

אם החמוד עדיין מתקשה, הישארו צמודים אליו.

אביזרי בטיחות

 הקפדה על רכיבה בטוחה תחסוך תאונות ויכולה אף להציל חיים, לכן הקפידו לרכוש לילדכם אך ורק אופניים העומדים בתו התקן, ואם האופניים מגיעים ללא צופר או פעמון, רכשו אחד.

בנוסף לכך, רכשו לילד קסדה מתאימה, פגיעות ראש יכולות להסתיים בטרגדיה, וקסדה טובה תמנע אסון.

בבחירת הקסדה מומלץ להיעזר באיש מקצוע, כמו כן תוכלו להיעזר בקישור הבא בכדי ללמוד כיצד לבחור את הקסדה המתאימה לילד, וכיצד יש לחבוש אותה.

עיתוי

יום כיפור חל בסוף הקיץ, ולכן מומלץ לא לשלוח את הילדים לרכב בשעות החמות, כמו כן, כשמדובר בילדים צעירים, רצוי שלא ירכבו ברחובות לאחר שיורדת החשיכה.

אפשרו לילדיכם הצעירים לרכב כאוות נפשם עד השעה אחת עשרה בבוקר, ולאחר השעה ארבע אחר הצהריים, ובסביבות השעה שבע בוודאי כבר תוכלו להשיבם הביתה.

דאגו למרוח קרם הגנה על אזורים חשופים, והזכירו לילדים לשתות מספיק מים במהלך הרכיבה.

להתכונן מראש

יום כיפור מגיע פעם בשנה, וזהו יום מושלם לצאת עם כל ילדיכם לרחוב ולרכב להנאתכם, זהו גם יום טוב לתת לילדים להתנסות ברכיבה על אופניים מתקדמים יותר, כמו למשל לעבור מתלת אופן לאופני איזון, סקוטר, או אופניים ללא גלגלי עזר.

יחד עם זאת, כל ימות השנה הם מצוינים לרכיבה משותפת, ליציאה עם אופניים לטיולים ולפארקים ולאימון ושכלול מיומנויות הרכיבה של הילד.

מי שטורח ללמד את ילדו לרכב על אופניים מראש, ילדו יוכל ליהנות מרכיבה חופשית ובטוחה ביום הכיפורים הבא.

כאשר ילדכם שולט במיומנויות הרכיבה, תחושו ביטחון ושקט גדולים יותר בזמן שהוא רוכב ונהנה עם חבריו ושכניו ברחובות הריקים מרכבים ביום הכיפורים.

כמובן שאם אתם זקוקים בעזרה או ייעוץ אתם תמיד יכולים ליצור איתנו קשר ונשמח לעזור לכם בבחירת המתגלגלים המתאימים לילד שלכם! 

תהנו!